„Cum să creștem gradul de conștientizare a mărcii” este o cerere destul de frecventă în acest moment. Faptul de a avea o identitate corporativă proprie și unică va face ca firma dumneavoastră să fie bine recunoscută printre altele, ceea ce va contribui ulterior la creșterea prețurilor produselor sau serviciilor dumneavoastră, precum și la reducerea costurilor de publicitate, deoarece oamenii sunt obișnuiți să cumpere ceea ce este recunoscut și cunoscut.
Accelerarea ritmului vânzărilor
Așa cum am menționat mai sus, oamenii sunt obișnuiți să cumpere ceea ce este mai ușor de recunoscut. Imaginați-vă situația: trebuie să cumpărați lapte într-un magazin. În fața dumneavoastră se află două sticle la același preț: una cu o etichetă modestă de la o marcă locală mică, iar cealaltă de la o fabrică de lactate bine cunoscută.
Se poate spune cu o certitudine aproape absolută că alegerea va cădea pe ceea ce este mai cunoscut, deși s-ar putea să nu fie mai bun decât ceea ce nu este încă cunoscut.
Aceasta este magia unei identități corporative stabilite de mult timp, care ajută produsele acestei fabrici să zboare de pe rafturile magazinelor aproape instantaneu.
Pe lângă motivele externe pentru dezvoltarea unei identități corporative, descrise mai sus, există o serie de motive interne, cum ar fi:
Creșterea spiritului corporativ
Angajații care lucrează în beneficiul unei companii cu o identitate corporativă dezvoltată sunt mult mai mândri de munca lor decât cei care lucrează în așa-numitele companii „no-name”. Este mult mai plăcut să lucrezi într-un birou decorat în culorile mărcii și să scrii cu un pix de marcă, îmbrăcat în uniforma companiei, decât invers. Este mai ușor pentru angajații unor astfel de firme să se adapteze și să simtă „unitatea” cu compania.
Identificarea angajaților cu compania
Element foarte asemănător cu cel precedent. Din punct de vedere pur psihologic, va fi mult mai plăcut pentru o persoană să se simtă parte a ceva comun, un angrenaj important într-o mașinărie uriașă a companiei, un element care îndeplinește o muncă foarte semnificativă. În toate acestea, identitatea corporativă proprie a companiei ajută foarte mult.
ELEMENTELE IDENTITĂȚII CORPORATIVE ȘI PURTĂTORII ACESTEIA
Mai sus, am menționat deja pe scurt care sunt componentele care alcătuiesc identitatea corporativă a companiei. Să vorbim despre acest lucru mai în detaliu.
Marca comercială
Un element cheie al identității corporative a companiei, care este înregistrat și vă permite să protejați produsul de contrafacere.
Logo
Aproape aceeași marcă comercială, dar înregistrată într-un design grafic. Un logo este elementul foarte unic al oricărei companii, care apare în capul nostru atunci când auzim numele unei anumite mărci. De exemplu, acesta este celebrul „tic” al Nike, care se numește „swoosh”.
Bloc de marcă
O combinație de mai multe elemente ale identității corporative, adesea menționate împreună și, prin urmare, ușor de recunoscut.
Tagline
Un anumit „motto” al companiei, care reflectă pe deplin valorile acesteia. Sloganul ar trebui să fie scurt, ușor de înțeles și bine reținut, pentru a facilita în continuare recunoașterea mărcii în rândul celor de același tip. După cum știți, cel mai ușor de recunoscut slogan Nike este fraza „Just do it!”. („Just Do It!”)
Set de culori corporative
De regulă, se obișnuiește să se utilizeze cel mult 2-3 culori în identitatea corporativă a mărcii. Acest lucru este necesar pentru a evoca anumite asocieri atunci când se văd aceste culori, precum și pentru a crește gradul de conștientizare a mărcii.
Fontul corporativ
Orice companie care își dezvoltă un stil propriu creează un font specific pentru nevoile sale, care va fi utilizat pe toate elementele identității de marcă.
PURTĂTORII IDENTITĂȚII CORPORATIVE
Produse de marcă și produse tipărite
Cel mai simplu și cel mai cunoscut purtător al identității corporative a companiei este produsul care este produs de această companie. Acesta include, de asemenea, ambalajele produselor, etichetele și toate tipurile de documente aferente.
Publicitate
Aceasta include publicitatea pe toate suporturile sale: panouri publicitare, publicitate în mijloacele de transport, panouri, publicitate pe internet și în periodice și așa mai departe.
Produse suvenir
Steaguri, petice, broșuri, carnete, carnete de notițe, genți… Lista este nesfârșită.
Site web
Un purtător foarte popular al identității corporative a companiei în lumea modernă este un site web cu produse. Dacă mergeți pe site-ul web al oricărei mărci cunoscute, veți găsi acolo tot ceea ce ați citit în acest articol: atât culorile corporative, cât și propriile fonturi, logo-uri și sloganuri.
CONCLUZIE
În acest articol, am analizat câteva dintre principalele motive pentru care orice companie are nevoie de propria identitate corporativă. Acesta este un instrument de marketing cu adevărat important, care vă poate ajuta să vă duceți afacerea la un nivel cu totul nou.